Calamiteitentraining receptiemedewerker

Receptiemedewerkers spelen bij calamiteiten en incidenten een centrale rol. Als beheerder van de telefooncentrale en eerste aanspreekpunt bij het betreden van een gebouw is een balie- of receptiemedewerker vaak betrokken bij het verstrekken en doorgeven van belangrijke informatie in geval van incidenten in het bedrijfspand of op het terrein. Dit vergt de nodige kennis, vaardigheden en competenties om de receptiemedewerker verantwoord te laten optreden tijdens een incident of calamiteit. In deze training wordt met behulp van realistische praktijkoefeningen verschillende situaties zoals: agressie, brandmelding, ongevalmelding en bommelding nagebootst.
  • Specifieke rol van een receptionist in de calamiteitenorganisatie
  • Functioneren als centraal meldpunt bij calamiteit en het waarschuwen en rapporteren aan hoofd BHV
  • Communicatie m.b.t. calamiteit met het bevoegd gezag, hulpdiensten en buurbedrijven
  • Telefoonlijnen vrijhouden voor communicatie naar buiten
  • Verantwoordelijkheid m.b.t. presentielijsten en communicatiemiddelen op verzamelplaats

Na afronding van deze opleiding heeft uw medewerker de nodige kennis, (communicatieve) vaardigheden en competenties om verantwoord op te treden bij een incident of calamiteit.
  • Trainingsduur 1 dag
  • Maximaal 5 tot 8 deelnemers
  • Voorkennis over de BHV organisatie of het aanvullend volgen van een BHV training is aanbevolen

  • Arbowet, ATEX, ADR, ADNR, BRZO, RI&E, Calamiteitenplan
  • ISO 9001, ISO 14001, ISO 45001, VCA, VCU, VCO
  • Omgevingsvergunning

Voordelen Incompany & maatwerk

    • Afgestemd op uw organisatie
    • Kostenbesparend op uw locatie. Bespaar op uw reistijd en reiskosten
    • Trainen buiten reguliere kantoortijden 24/7
    • Opleidingen in meerdere talen mogelijk

Deze opleiding wordt vaak gecombineerd met…

Veel gestelde vragen

Waarom kiezen voor een maatwerk (incompany) training?

Solutio verzorgt hoogwaardige standaard trainingen zoals een basis BHV training. Ook stellen we in samenwerking met onze klanten trainingen ‘op maat’ samen, specifiek afgestemd op de wensen en eisen van de organisatie.

Standaard (incompany) training:

  • Hoogwaardige standaard training
  • Praktijkcases zijn verwerkt in de training
  • Voor snel resultaat met impact
  • Trainen buiten reguliere kantoortijden mogelijk: 24/7
  • Trainingen kunnen in delen worden gegeven verdeeld over meerdere dagen
  • Opleidingen zijn in meerdere talen mogelijk

 

Maatwerk (incompany) training

  • Op maat samengestelde training op basis van specifieke wensen en eisen van de organisatie
  • De trainer zet het bedrijf en de werkomgeving van de deelnemers centraal. Leerdoelen en functie-eisen van de deelnemers zijn het uitgangspunt
  • Praktijkcases zijn de basis bij het samenstellen van het lesprogramma
  • Trainen buiten reguliere kantoortijden mogelijk: 24/7
  • Trainingen kunnen in delen worden gegeven verdeeld over meerdere dagen
  • Opleidingen zijn in meerdere talen mogelijk

 

Cursusagenda

Geen Evenementen

Neem contact op met Solutio

Wilt u meer weten of heeft u andere vragen? Neem dan contact met ons op